Peraduan Tahlil Kali Ke 19

by S. Ugama Pengiran Anak Putri Masna | 05:59 in |

Jabatan Pengajian Islam Kementerian Hal Ehwal Ugama Negara Brunei Darussalam telah mengadakan Peraduan Tahlil Dan Doa Arwah ( peringkat saringan ) kali ke 19 bagi pelajar-pelajar lelaki dan perempuan sekolah-sekolah ugama kawasan Brunei lll di Sekolah Ugama Pengiran Anak Puteri Masna Jalan Tutong Negara Brunei Darussalam selama dua hari iaitu pada 27 dan 28 Jun 2011M bersamaan 25 dan 26 Rejab 1432H. Sebanyak 14 buah sekolah ugama telah mengikuti peraduan tersebut.





Antara tujuan peraduan tersebut diadakan ialah sebagai usaha ke arah mencapai matlamat persekolahan ugama bagi memastikan pelajar-pelajar sekolah-sekolah ugama pandai membaca tahlil dan doa arwah dengan baik untuk dipraktikkan dalam kehidupan bermasyarakat.

Pemenang pelajar lelaki dari Sekolah Ugama Pengiran Anak puteri Amal Ummi Kalthum Mulaut dan pemenang perempuan dari Sekolah Ugama Pasukan Anak-Anak Polis Diraja.






Penyampaian hadiah dan sijil penyertaan kepada pelajar-pelajar yang mengikuti peraduan tersebut telah disampaikan oleh Dk Hjh Masrelawati binti Pg Hj Md Said Pegawai Pengajian Islam Daerah Brunei lll. Turut hadir pada peraduan tersebut Penolong Pegawai Pengajian Islam Daerah Brunei lll, pegawai-pegawai daripada bahagian kegiatan ko-kurikulum Jabatan Pengajian Islam Kementerian Hal Ehwal Ugama Negara Brunei Darussalam dan juga guru-guru pengawas peserta. Acara diakhiri dengan bacaan doa selamat yang disampaikan oleh Cikgu Hj Morshidi bin Hj Mohammad.





Photobucket

0 comments: