Lawatan Muhibbah Dari Malaysia

by S. Ugama Pengiran Anak Putri Masna | 16:06 in |

Hari Rabu. 19 Oktober 2011M bersamaan 21 Zulkaedah 1432H Sekolah Ugama Pengiran Anak Puteri Masna telah menerima lawatan seramai 20 orang bakal guru dan juga pensyarahnya dari Institut Pendidikan Guru Kampus Pendidikan Islam Bangi Selangor Malaysia yang diketuai oleh Dr Hj Isnauk Bin Abas dan Ustaz Fauzi Bin Abd Majid.


Rombongan lawatan tersebut disambut oleh Penolong Guru Besar Sekolah Ugama Pengiran Anak Puteri Masna Cikgu Hj Morshidi Bin Hj Mohamad dan Cikgu Siti Minah Binti Taha. Setelah rombongan tersebut diberikan taklimat mengenai sekolah mereka pun dibawa melihat persekitaran sekolah dan juga melihat bagaimana guru-guru menyampaikan pengajaran dalam bilik darjah.

Antara tujuan lawatan tersebut ialah untuk mengukuhkan pengetahuan bakal pendidik tentang profesionalisme perguruan di Negara Asean dan juga memupuk semangat bekerjasama di kalangan bakal pendidik sebagai persediaan menempuh alam pekerjaan.

Acara lawatan diakhiri dengan pertukaran cenderahati sebagai tanda kenang-kenangan antara pihak sekolah dengan pihak Institut Pendidikan Guru Kampus Pendidikan Islam Bangi Selangor Malaysia.





0 comments: